torsdag 22 maj 2008

Doing the omoralisk schlagerfestival

Ikväll är det Eurovision Song Contest, en tävling som p g a språkförbistring leder fram till att folk i Sverige envisas med att gnälla på att det inte är några "riktiga schlagers" med längre, utan bara moderna poplåtar (för att travestera f.d. president Clinton; det är en sångtävling, cp).

jag hoppas slippa titta på spektaklet ikväll. I tisdags hade dock TV 4 valt att ställa in House vilket tvingade mig genomlida ett av de sämst producerade underhållningsprogram jag någonsin sett (Bingo Royal står utom tävlan). Hur som så gillade jag Irlands bidrag, mest för att kalkonens kaxighet påminde mig om Triumph the insult dog, detta komiska geni som är en av mycket få bra saker som kommit ur Conan O´Briens show. Adam Alsings talk show är f.ö. det sämsta som inspirerats av samma program.

Inga kommentarer: