onsdag 28 maj 2008

Sorgeband på

Kristin Kaspersen och Hans Fahlén - utnämnda till Sveriges tråkigaste par fyra obrutna år i rad - går skilda vägar.

Paret har i god kändisordning skickat ut ett pressmeddelande om skilsmässan vilket Aftonbladet bedömt vara viktigt nog för att paret ska hamna på dagens löp.

Slentrianmässig mediekritik om hur det här skulle kunna vara viktigare än världssvälten och folkmordet i Darfur orkar jag inte ägna mig åt. Däremot så skulle jag hemskt gärna se sådana här pressmeddelanden skrivna på ett mer informativt sätt. Istället för standardformuleringar om att paret ska vara goda vänner så skulle man kunna tänka sig en mer ärlig och öppenhjärtlig tonalitet.

PRESSMEDDELANDE FÅR PUBLICERAS TIDIGAST DEN 2/6 KLOCKAN 09:00

Succéparet Hans Fahlén och Kristin Kaspersen skiljer sig

Efter att Hans Fahlén varit otrogen med en väldigt tjock kvinna på stadshotellet i Jönköping så har nu paret Fahlén-Kaspersen beslutat att separera. Beslutet är helt ensidigt från Kaspersens sida. Hans Fahlén har försökt kräla i stoftet och be om ursäkt - allt utan resultat.

- Jag är mycket nöjd med upplägget säger Kristin. Jag behåller bilen och huset, han tar allt ekonomiskt ansvar för ungarna. Nu jävlar ska jag ta igen femton förlorade år genom att supa och knulla runt. Han kan ta sin djävla skogsmulleskjorta och dra åt helvete.

Frågor besvaras av Kristin Kaspersens presskontakt Johan XXX, Michael Bindefeldt AB på tel: 070 XXX XXX



Observera att detta pressmeddelande är helt fiktivt. Ingen påstår på något sätt att det skulla ha gått till på det här sättet, även om det skulle vara roligt.

Men sannolikheten är förstås mycket större att anledningen till skilsmässan är att Kristin Kaspersen faktiskt vill leva i ett schemalagt helvete. Annars hade hon givetvis inte gift sig med Hans Fahlén från första början.

Inga kommentarer: