onsdag 1 oktober 2008

Saker som irriterar mig del ett


Idag ringde jag företaget Com Hem för att säga upp mitt abbonemang hos dem. Deras skitbox har fungerat dåligt sen jag fick den och de är dessutom dyra. Kundtjänsten hade en fördel, de tjafsade inte och försökte inte behålla mig som kund. Sannolikt eftersom de själva vet om att de är värdelösa.

Det som däremot irriterade mig något enormt var att jag var tvungen att uppge mitt personnummer tre gånger. Först när jag satt i telefonkö, då ombads jag knappa in det för att få en "snabbare behandling". När jag väl kom fram till första instans så fick jag dock lämna det igen, för att sedan bli vidarebefodrad till nästa person som hanterade mitt ärende, dock först efter att återigen be om mitt personnummer.

Det här är inte ovanligt och inget ofog som är reserverat för Com Hem. Jag har varit med om det förr. I tider av ständiga rationaliseringar och effektiviseringar hos företag så kan man väl önska att någon, någon gång, faktiskt försökte rationalisera lite för mig som kund. Inte tvärtom.

Inga kommentarer: