torsdag 19 juni 2008

Sorry, men vår produktutvecklare är idiot

Den Stockholmsbaserade butiken "the Terrace" ägs och drivs av Allmäna Idrottsklubben. Från start fick den kritik för att den flirtade med element som i övrigt ses som oönskade på arenan, mest för att butikens utbud mestadels består av kläder som gillas av s k casuals och deras hang arounds. Kritiken var rätt larvig när den kom och var sannolikt (eller förhoppningsvis) mest ett resultat av ett bra spinn från gnagets PR-byrå. Ibland är all publicitet bra publicitet.

Nästa steg i utvecklingen är att butiken låter meddela att de nu lanserar en egen kollektion. Det är väl säkert ett bra initiativ, Sverige behöver fler som kan leverera plagg av hög kvalitet till bra pris och AIK behöver all stash de kan få in, även om det nog kommer att krävas ett par hundra års försäljning innan man har råd att tjacka in Christiano Ronaldo.

Personligen så kan jag dock inte annat än tycka att det är fånigt att en svensk butik, ägd av en svensk idrottsförening, baserad i Stockholm, trycker upp tröjor med texten "The Terrace - London". Hur tänkte ni då?

Inga kommentarer: